Loď duchov Queen Mary

06.03.2012 15:49

Pred viac než sedemdesiatimi rokmi zažila svoju prvú cestu po Atlantiku a predstavovala na tridsiate roky nebývalý luxus. Pomenovaná po anglickej kráľovnej Márii, sa stala jedným z najpamätlivejších plavidiel svojej doby. Dnes je Queen Mary známa čímsi celkom iným, než štedrými proporciami. Je z nej hotel, v ktorom straší.

Loď snov

Konštrukcia Queen Mary začala v roku 1930. O šesť rokov neskôr mohol tento 310 metrov dlhý kolos vyplávať smerom k New Yorku aj so svojimi takmer dvoma tisíckami pasažierov a tisícčlennou posádkou. Je však známe, že v prípade núdze, akou bolo napríklad  prepravenie vojakov zo  Spojených štátov do Británie v decembri 1942, dokáže aj luxusný parník poňať oveľa viac pasažierov, než povoľujú predpisy. V prípade Queen Mary to bolo presne 16 082 vojakov, číslo, ktoré drží rekord dodnes.

Queen Mary aj napriek hospodárskej kríze bola synonymom honosnosti a noblesy. Boháči z prvej triedy si mohli počas plavby zahrať tenis na kurtoch, zaplávať si v obrovskom bazéne, k dispozícii im bola aj trojpodlažná jedáleň, turecké kúpele či knižnica. Samozrejmosťou bol tanečný parket či luxusná reštaurácia na palube. Neskôr, po druhej svetovej vojne, pribudla aj klimatizácia a kino pre pasažierov z prvej triedy. Pravdaže, cestujúci z turistickej a tretej triedy, rovnako ako personál, si podobné vymoženosti nemohli užiť. Ich kajuty boli oveľa skromnejšie, napriek tomu pre mnohých z nich aj ony znamenali nevídané pohodlie.

V roku 1967 Queen Mary zastala navždy v prístave Long Beach v Kalifornii, aby sa z nej neskôr stalo múzeum a hotel. V sedemdesiatych rokoch prešla viacerými úpravami, ktoré boli nevyhnutné pre jej novú funkciu. Zmizol bazén pre druhú triedu, kino, turecké kúpele, prestavala sa paluba a zo vzniknutých priestorov vzišlo múzeum. Zároveň kajuty slúžili ako hotelové izby pre turistov, spoločenské priestory sa zasa mohli využívať na recepcie, bankety či svadby.


Takmer 50 mŕtvych
Queen Mary počas vojny dostala presné inštrukcie čo robiť, ak by sa stretla s inou, nepriateľskou loďou. Za žiadnu cenu nemala spomaľovať. Strach z potopenia nemeckými ponorkami sprevádzal loď každou plavbou. Napokon sa však nevyhla tragédii, keď v októbri 1942 neúmyselne potopila krížnik HMS Curacoa. Nehodu neprežilo 338 ľudí, hoci 99 sa podarilo zachrániť. Zďaleka to však nebola jediná tragédia, ktorá postihla Queen Mary. Podľa dostupných zdrojov bolo na lodi zaznamenaných 49 úmrtí.

Médiá a ľudia zaujímajúci sa o paranormálne javy tvrdia, že Queen Mary patrí k najsilnejším miestam, ak sa chcete kontaktovať s duchmi. A tých je tu viac než dosť. Rok po odstavení rozdrvili ťažké dvere len osemnásťročného požiarnika v inžinierskej miestnosti, a dodnes je z nej počuť neobjasnené klopanie, ba dokonca občas bývajú dvere na dotyk horúce, akoby dnu horelo. V bazéne vraj vidieť ducha dievčatka, čo si v ňom zlomilo väzy, a ďalšie dve ženy, ktoré v ňom našli smrť. A hoci sa bazén nepoužíva už tridsať rokov, niekedy sa okolo neho objavia tajomné mokré stopy detských nôh. Kvílenie a plač, šepot, a iné zvuky sa nesú palubami a strašia návštevníkov.


No a či na duchov veríte alebo nie, zamestnanci sa vďaka špeciálnym efektom vedia postarať, aby ste odchádzali z veľkolepého parníka s aspoň trošku roztrasenými kolenami. Napokon, za cenu 109 dolárov na osobu by sa patrilo odniesť si nezabudnuteľný zážitok. Presne toľko totiž stojí nočná prehliadka lode s večerou. Zamestnanci však tvrdia, že duchovia na lodi skutočne existujú a citlivé povahy ich v temnom podpalubí zachytia na sto percent.

 

zdroj - (magazin.atlas.sk)